شرکت خودروسازی فیات کرایسلر (FCA) این هفته با رونمایی از خودروی بازی
ویدئویی گرن توریسموی خود به لیست کمپانیهایی مانند اینفینیتی و پژو پیوسته است.
درست مانند کمپانیهای دیگر،FCA نیز ازتمامی مزایا استفاده کرده ویک ابرخوردوی
جذاب را با انواع توابع عملکردی که البته تنها در دنیای بازیها قابل دسترسی میباشد،
طراحی نمود.خودروی تک سرنشین اسپرت SRT Tomahawkمیتواند تقریبا
2600اسببخار توان از پیشرانهی هیبریدی به همراه موتور ده سیلندر ومحرک
تراکم هوای خود تولید کند.
ظاهر وحشی Tomahawk ازجمعبندی رقابت طراحان FCA US برای جمعاوری
دیدگاهها وطراحیهای شرکتکنندگان از مدل Dodge سال 2035،گرفته شده است.
در این رقابت،هر طراح یک طرح را ارائه داده و FCA درنهایت طرح یکی از
اعضای جوان گروه با نام پل هاست را انتخاب نمود.
خودروی Tomahawk دارای یک کابین تک سرنشین مرکزی، کیت آئرودینامیک
وسیع به همراه یک اسپلیتر جلوی بزرگ، شکافهای کناری غارمانند و شکافهای
هوای عقب بزرگ است. این بستهی پیشرفته آئرودینامیکی به خوبی قادر به مدیریت
نیروی داونفورس، کشش و انحراف از مسیر است. با استفاده از مواد سبک مانند
نانوفیبرهای کربن و گرافن مشبک، SRT دارای وزن سبک 752 کیلوگرم میباشد.
در زیر بدنهی جذاب و سبک این خودرو، گروه مهندسی FCA آن را با یک پیشرانهی
هیبریدی نظری همراه کردهاند که میتواند عملکردی فراتر از محدودیتهای علم فعلی
ارائه دهد.این بخش با یک موتور ده سیلندر نصب شده در وسط آغاز میشود که به
منظور پایین نگه داشتن مرکز ثقل تا اندازهی ممکن طراحی شده است. این موتور
2168 اسببخار توان (1617kW) را به چرخهای عقب ارسال میکند. قدرت
چرخهای جلو نیز از یک محرک پنیوماتیک جداگانه تامین میشود که قدرت
کلی خودرو را به 2590اسببخار (1931kW) میرساند.
سیستم پنیوماتیک Tomahawk وظیفهای بیشتر از کنترل چرخهای جلو دارد. از
هوای فشرده برای تنظیم نه پنل آئرودینامیکی اکتیو خودرو برای افزایش کشش،
ترمز و عملکرد پیچیدن استفاده میشود. یک اسکنر لیزری نیز به تحلیل و بررسی
موانع پیشرو می پردازد.سیستم پنیوماتیک همچنین به تنظیم فشار تایرها، تنظیمات
فنر هوا، و سیستم خمیدگی تایرها میپردازد.
جالب توجه است که FCA به طراحی سه تریم برای Tomahawk اقدام کرده است.
در صدر لیست،Tomahawk X – نسخهی با نهایت تکنولوژیهای آزمایش شده –
قرار دارد که نسخهی نمونهای فرضی ازیک خودروی بازی ویدئویی آینده است و
قدرت کامل 2590اسببخار را ارائه داده ودارای اوج سرعت650 کیلومتربرساعت
میباشد.در زیرX،نسخهی مسابقهای GTS-R قرار دارد که از یک پیشرانهی هیبریدی-
پنیوماتیکی متوسطتر1450اسببخار استفاده کرده و دارای وزن افزوده شدهی 661
کیلوگرم است. اوج سرعت GTS-R نیز 483 کیلومتر/ساعت میباشد. مدل پایهی
Tomahawk S دارای قدرت کمتر (1007 اسببخار) و وزن بیشتر از
(919 کیلوگرم) وسقف سرعت 402 کیلومتر/ساعت است.
درحالیکه خودروی SRT Tomahawk برای دنیای واقعی طراحی نشده، اما راندن
آن در بازی Gran Turismo 6 نیز از جذابیت خاصی برخوردار خواهد بود. این
بازی طی هفتههای آینده منتشر میشود و گیمرها میتوانند به مقایسهی سه مدل
اشاره شده از این خودرو بپردازند.